Thursday 11 October 2007

Captain Warrior

Hey allemaal,

Even een vlugge update uit Arizona, vandaag weer een vlucht gedaan, ging opzich wel prima. Wel een paar dingen echt niet goed gedaan, maar met wat ervaring komt dat ook goed, we lopen tenslotte voor op onze Syllabus. We zijn vandaag naar *pakt de kaart erbij* Casa Grande geweest. Het is een klein vliegveldje op ongeveer 30 nautische mijlen hiervandaan. Toen we vanaf Goodyear opstegen had ik vrij erge hoofdpijn, dus toen mijn instructeur aan mij vroeg wat we vandaag zouden gaan toen, koos ik niet voor steep turns en stalls, dat komt volgende les wel weer. De meisjes, Sarah en Kim waren vanmorgen al naar Casa Grande geweest en zeiden dat dat een leuk veldje is. Dus zijn wij ook die kant op gevlogen. Daar aangekomen hebben we een stuk of zes touch and go's gemaakt. Daar moet ik nog behoorlijk op oefenen. Ik zit nogal hoog op de approach, dan is het lastig om nog op de baan nummers te landen. Ook het laatste deel van de landing, het zorgen dat je niet op je neuswiel land gaat nog niet goed. Maar ik denk dat dat komt omdat ik te hoog zit. Ook nog best lastig is snelheid houden in combinatie met hooge houden en ondertussen toch aan het landen zijn. Met ervaring wordt het allemaal meer een automatisme (hoop ik). Ook moest ik op zo geheten "crosswind" (een deel van het circuit) een radio call maken, die heb ik helemaal verpest hahaha. Toch nog best lastig over de radio praten omdat ik niet helemaal wist wat ik moest zeggen. Opzich is de "workload" tijdens een circuitje best hoog. Maargoed komt allemaal wel goed. Achteraf zei Trace weer excellent flying boy's (Steven vloog terug) dus ik kan weer tevreden zijn.
Morgen gaan we niet vliegen omdat Trace anders een te lange dag zou maken. Opzich wel jammer maar zo kunnen we nog even leren voor groundschool.

Nou dat was het alweer.

Groetjes,

Marc