Tuesday 27 November 2007

Wachten...

Hey allemaal

Deze week een beetje een raar weblog, ik heb het namelijk niet in één ruk geschreven maar in meerdere kleine stukjes.

Maandag 19 november 2007
Tja daar zit je dan, Chicago (Illinois). Vanmorgen zijn we (Steven en ik) heel vroeg vertrokken vanaf Goodyear opweg naar Sky Harbour.. Na een uurtje rijden zijn we veilig aangekomen ondanks de toch wel redelijk drukke spits in Phoenix.
Nadat we de auto geparkeerd hadden zijn we alle twee onze eigen weg gegaan. Steven naar terminal drie ik naar twee. Steven kon zijn vlucht naar huis eerder boeken en toen ik ging boeken was zijn vlucht een van de duurste vluchten. Nouwja dan maar vijftien uurtjes alleen reizen. Nou dan duurt een uur lang hoor. Vanmorgen vier uur moeten wachten om van Sky Harbour naar Chicago O Hare te vliegen en nu nog anderhalf uur wachten op de vlucht van United naar Amsterdam.
Afgelopen week was niet zo heel druk dan wat ik inmiddels gewend ben. Ik heb namelijk maar vier dagen gevlogen. Er viel een dag uit omdat er teveel crosswind was en thunderstorms (TS = niet vliegen) en gisteravond zou ik een nachtvlucht hebben maar omdat we èn heel erg vroeg op moesten (vier uur) en omdat de tweede nachtvlucht een solo zou zijn. Maarja er zitten wel even negen dagen tussen dus dat leek mij niet zo’n heel goed plan.
Voor de rest nog een paar solo’s gevlogen afgelopen week, een paar duals en een sim vlucht waarbij ik op de instrumenten geland ben. Over landen gesproken, dat lukt de laatste tijd even niet meer. Ik blijf te hoog flairen, dan heb ik nog te veel hoogte en te weinig snelheid waardoor het uiteindelijk een redelijk harde landing word. Alles is wel veilig maar echt mooi is het niet.
De instrument vluchten vind ik tegenwoordig eigenlijk de leukste, alleen met referentie op het panel vliegen. Afgelopen vrijdag moest ik een steepturn maken met de foggels op. Uiteindelijk had ik 25ft verschil op het maximum. Dat is prima binnen de limieten dus ik was dik tevreden. Zonder de hoogtemeter (die had Trace) afgeplakt had ik uiteindelijk 100ft verschil. Maarja dat is ook wel logisch omdat je alleen naar buiten kunt kijken en op de andere instrumenten…
Dinsdag 20 november 2007
Nou weer een dag verder, moe wordt ik van het wachten maar het is het vast wel waard. De vlucht duurde erg lang en in de trein naar Meppel ben ik ook een paar keer ingedommeld. Best spannend want ik wilde niet eindigen in Groningen. Zo ver ging mijn kaartje namelijk niet…
Maandag/Dinsdag 26/27 november 2007
Alweer twee volle dagen in het vliegtuig. Momenteel zit ik waar ik vorige week mijn weblog begon. Chicago O’Hare… Helaas heeft mijn aansluitende vlucht anderhalf uur vertragen, mooi balen dus. Maargoed het is nu wel lekker om eventjes mijn weblog bij te werken.
Afgelopen week was weer geweldig, eigenlijk net zo als alle weken in Nederland. Als je zo’n tijd van huis weg bent ga je het steeds meer waarderen om eventjes een paar dagen thuis te zijn.
Ik hoop dat de vlucht niet verder vertraagd wordt want dan wordt het extra laat.. Daar zit ik nu niet echt op te wachten, waarschijnlijk stap ik morgen weer in de PA28 Warrior om zelf weer wat te sturen…

So thats it for now…

Volgende keer een wat duidelijker verhaal ;-)

Deze week een beetje een raar weblog, ik heb het namelijk niet in één ruk geschreven maar in meerdere kleine stukjes.

Maandag 19 november 2007
Tja daar zit je dan, Chicago (Illinois). Vanmorgen zijn we (Steven en ik) heel vroeg vertrokken vanaf Goodyear opweg naar Sky Harbour.. Na een uurtje rijden zijn we veilig aangekomen ondanks de toch wel redelijk drukke spits in Phoenix.
Nadat we de auto geparkeerd hadden zijn we alle twee onze eigen weg gegaan. Steven naar terminal drie ik naar twee. Steven kon zijn vlucht naar huis eerder boeken en toen ik ging boeken was zijn vlucht een van de duurste vluchten. Nouwja dan maar vijftien uurtjes alleen reizen. Nou dan duurt een uur lang hoor. Vanmorgen vier uur moeten wachten om van Sky Harbour naar Chicago O Hare te vliegen en nu nog anderhalf uur wachten op de vlucht van United naar Amsterdam.
Afgelopen week was niet zo heel druk dan wat ik inmiddels gewend ben. Ik heb namelijk maar vier dagen gevlogen. Er viel een dag uit omdat er teveel crosswind was en thunderstorms (TS = niet vliegen) en gisteravond zou ik een nachtvlucht hebben maar omdat we èn heel erg vroeg op moesten (vier uur) en omdat de tweede nachtvlucht een solo zou zijn. Maarja er zitten wel even negen dagen tussen dus dat leek mij niet zo’n heel goed plan.
Voor de rest nog een paar solo’s gevlogen afgelopen week, een paar duals en een sim vlucht waarbij ik op de instrumenten geland ben. Over landen gesproken, dat lukt de laatste tijd even niet meer. Ik blijf te hoog flairen, dan heb ik nog te veel hoogte en te weinig snelheid waardoor het uiteindelijk een redelijk harde landing word. Alles is wel veilig maar echt mooi is het niet.
De instrument vluchten vind ik tegenwoordig eigenlijk de leukste, alleen met referentie op het panel vliegen. Afgelopen vrijdag moest ik een steepturn maken met de foggels op. Uiteindelijk had ik 25ft verschil op het maximum. Dat is prima binnen de limieten dus ik was dik tevreden. Zonder de hoogtemeter (die had Trace) afgeplakt had ik uiteindelijk 100ft verschil. Maarja dat is ook wel logisch omdat je alleen naar buiten kunt kijken en op de andere instrumenten…
Dinsdag 20 november 2007
Nou weer een dag verder, moe wordt ik van het wachten maar het is het vast wel waard. De vlucht duurde erg lang en in de trein naar Meppel ben ik ook een paar keer ingedommeld. Best spannend want ik wilde niet eindigen in Groningen. Zo ver ging mijn kaartje namelijk niet…
Maandag/Dinsdag 26/27 november 2007
Alweer twee volle dagen in het vliegtuig. Momenteel zit ik waar ik vorige week mijn weblog begon. Chicago O’Hare… Helaas heeft mijn aansluitende vlucht anderhalf uur vertragen, mooi balen dus. Maargoed het is nu wel lekker om eventjes mijn weblog bij te werken.
Afgelopen week was weer geweldig, eigenlijk net zo als alle weken in Nederland. Als je zo’n tijd van huis weg bent ga je het steeds meer waarderen om eventjes een paar dagen thuis te zijn.
Ik hoop dat de vlucht niet verder vertraagd wordt want dan wordt het extra laat.. Daar zit ik nu niet echt op te wachten, waarschijnlijk stap ik morgen weer in de PA28 Warrior om zelf weer wat te sturen…

So thats it for now…

Volgende keer een wat duidelijker verhaal ;-)