Wednesday 14 November 2007

Another week away

Hey allemaal,


Het is alweer een exact een week geleden dat er een update van mijn weblog is geweest, dus ik heb weer genoeg inspiratie om door te gaan vliegen.

Afgelopen week was tot nu toe de vermoeiendste week hier denk ik, zes dagen achter mekaar vliegen en dan wel 's morgens vroeg. Meer dan eens om 4:45 uur uit bed gesprongen, het maakt dan niet uit in welke tijdzone je zit, dàt is echt té vroeg voor deze onzin. Maarja 's morgens is het wel lekker koel 13-16 graden C. Als je alleen bent betekend dat je een hele goede performance hebt, namelijk hoe kouder het is hoe beter de motor het doet. Met de auto merk je dat niet zo, maar in een vliegtuig kun je dat zeker merken. Ook is de lucht lekker "glad" dat is fijn als je een General Handeling les aan het doen bent. De SOLO DUAL ratio is nu ongeveer 60:40.. Lekker vaak alleen dus. Ook raak ik steeds vertrouwder met het vlieguig, dat is wel prettig want dan kan ik andere dingen doen dan alleen vliegen, bijvoorbeeld wat langer naar een kaart staren (natuurlijk wel goed uitkijken of er niemand op dezelfde hoogte vliegt en dichterbij komt).

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste Navigatie vlucht samen met Steven gevlogen (nouwja mèt Trace, maar Steven zat achterin) we zijn naar Pinal geweest, een vliegveldje 160 km hiervandaan. Ze hebben daar een shitload aan Apache-helicopters staan, ook een hele boel scrap vliegtuigen die uiteindelijk afgebroken worden. kk Foto is gejat van Kim d'r website
Tijdens de nav. vlucht moesten we de tijd tot het volgende herkenningspunt berekenen, uiteindelijk zat ik er maar één minuut naast, dat is wel fijn dat het met de planning goed zat. Hopelijk is dat ook zo als ik straks alleen op pad ga.
Voor de rest vrij veel General Handeling solo's gedaan, daar kan ik niet zoveel over vertellen want dat staat in mijn vorige logs allemaal.
Afgelopen zondag ook nog een uur in de simulator gezeten voor pattern B, dat is een bepaald patroon waarbij je alleen op de instrumenten kijkt. Wel grappig om te zien dat je uiteindelijk (als het goed gaat) exact uitkomt zoals het voorbeeld het er ook is.
Tja verder gebeurd er niet zoveel, volgende week heb ik een hele poos vrij, dus dan kan ik mooi in de zon en aan het zwembad zitten. Helaas is het water eigenlijk te koud om nog lekker in te zwemmen.
Nou dat is het alweer, ik weet niks meer
Groetjes,
Marc