Wednesday 7 November 2007

Flight Simmen

Hey allemaal,

Hoe gaat het in Nederland, hoor dat er een flinke storm op komst is, mooi binnen blijven dus.
Van storm is hier niks te merken, 's avonds (ook nu terwijl ik het schrijf) hebben we hele mooie luchten, zal als het weer mooi is een foto maken.

Afgelopen week is een druk weekje geweest, zes werkdagen en negen vluchten gedaan. Kijk dat schiet lekker op.. De commercial checkride is rond les 100 geloof ik. Ik heb nu momenteel 25 lessen gedaan, dus ben op 1/4e alweer. Het vliegen wordt steeds leuker en uitdagender.
Afgelopen gisteren heb ik bijvoorbeeld practice forced landings geoefend. Oftewel motor dicht en kijk maar waar je land. Gelukkig ga je op minimaal 500 ft (dat is: 152 meter voor Michelle 500/3.28) op Go around, dus vol motorvermogen en weer klimmen en vervolgens nog een paar keer te proberen.
Nadat ik klaar was ben ik naar Goodyear gegaan om nog wat circuitjes te oefenen. Lekkere verkeersleider hadden we daar. Had niet veel extra mis moeten gaan en dan was ik in een Duitse Lufthansa Bonanza gevlogen, geleerde les weer: Ookal zegt de controller iets, gewoon blijven uitkijken. Gelukkig gaf hij ook gelijk toe dat het zijn fout was, dus zorgen voor moeilijkheden hoef ik mij niet te maken.

Maargoed afgelopen weekend ook twee sim vluchten gemaakt op de s(t)imulators op het vliegveld. Helaas bewegen ze niet, daardoor is het extra moeilijk een gewone vlucht te maken.. Je hebt het gevoel er niet bij, dus het is moeilijk te anticiperen of het vliegtuig gaat stijgen of dalen. Maargoed het werd nog moeilijker toen Trace wolken voor de cockpit schoof zodat we niet meer naar buiten konden kijken. Het was namelijk de bedoeling om alleen op de instrumenten te vliegen. Opzich ging dat wel goed, zo hebben we ook mooi even alle functies van de GPS kunnen bekijken zonder dat er turbulentie of iets dergelijks is. Morgen of overmorgen gaan we in het vliegtuig instrumentvliegen. We kunnen niet naar buiten kijken omdat we een bepaalde bril op krijgen zodat we alleen de instrumenten kunnen zien. Heb er wel zin aan, want meestal in een airliner vlieg je ook op de instrumenten.

Voor de rest is er niet zoveel gebeurd afgelopen paar dagen, vooral veel gewacht op vluchten. Oh en ik moest vandaag strijken, dat was ook iets waar ik al dagen tegenaan zag, maarja het is weer klaar.

Groetjes,

Marc