Friday 30 March 2007

Modern High Speed Jet Aircraft

Hello all!

Nou een ongeplande update, maar ik heb even een vrijdag middag dipje en ik dacht, kom ik gooi nog eens even wat om mijn weblog. Allereerst weer HARSTIKKE bedankt voor jullie comments ik vind het erg leuk dat jullie reageren, oh en als er nog iets is wat je nog wat breder verteld wil hebben moet je dat maar even bij je comment zetten, dan pas ik mij daar een beetje op aan.

Okay, nu verder wat er deze week allemaal gebeurt is, APP 273 is deze week begonnen met Groundschool en APP 269, 265 en 264 (de laatste drie allemaal EPST klassen) zijn terug gekomen van hun welverdiende vakantie. Wat wel jammer is dat het nu heel erg druk is in de kantine zodat het vaak erg lang wachten is voordat we wat kunnen eten. Maarja zo ontmoet je ook nieuwe mensen in de wachtrij ;-)...

Volgensmij zitten wij nu in week vijf (of zes) van onze groundschool en volgende week hebben we TEST ONE, vandaar dat dit weekeinde ook voornamelijk uit leren gaat bestaan. Afgelopen week was wel een van de mindere weken vond ik persoonlijk, van Tony van Principles of Flight en Del van DC electrics waren met vakantie en de instructeurs werden vervangen door andere instructeurs die het vak wat mij betreft wel heel erg anders uitleggen en m'n voorkeur ligt ook erg bij Tony en Del. Maargoed wel heel veel gedaan afgelopen week, kwa lessen dan. Veel vrije tijd hebben we niet. Als we om half vijf terug komen begin ik vaak metteen met leren, dan ben ik 's avonds (theoretisch) eerder klaar en kan ik nog even msn'nen of wat anders. Om een uur of kwart voor elf, elf uur ga ik wel zo'n beetje slapen, want om half acht moeten we weer uit de veren.

Meteorolgy wordt ook wel behoorlijk lastig, erg veel dingen die we moeten leren, weten en kunnen toepassen.. Vooral heb ik problemen met density and pressure altitude, ik kan die twee niet uit mekaar houden. En ook conversie getallen moet ik onthouden, nu is dat wel minder moeilijk, maar 't is meer veel getalletjes. Bijvoorbeeld 1013.25 mb = 29.92 inch. Ook hebben we erg veel laps rate's, bijvoorbeeld de temperatuur in ISA conditions, zakt met 1,98 graden per 1000 ft. Maargoed als je het veel gebruikt komt dat vanzelf goed

Voor de rest is d'r nu niet zo gek veel te melden. Volgende week naar huis, wel heel veel zin in.

Groetjes,

Marc