Monday 5 March 2007

Weer een dag...

Hallo allemaal,

Ik kreeg wat mailtjes dat mijn weblog niet uitgebreid genoeg zou zijn, nou dan zal ik proberen alles wat uitgebreider op te schrijven, maar dat houd wel in dat het misschien wat langer duurt voordat er nieuwe update's komen.

Nouw vandaag ging de wekker alweer om 7:25, maar ik was al om kwart over zeven wakker want Michel m'n buurman en tevens klasgenoot vergeet z'n wekker uit te zetten voor hij gaat douchen. Dat heeft z'n voordeel dat ik mij niet snel verslapen zal.

De dag begon met Airframes, we hebben van een leraar die gigantisch goed kan tekenen. Probleem daarvan is dat het erg lastig is zijn tekeningen na te maken... Maar wij doen dapper ons best. Airframes ging vandaag over honingraad structuren in een vliegtuig, opzich wel intressant. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Instruments en Principles of Flight, dat heeft wat meer met het beroep piloot te maken.

Daarna hadden we Hydraulics van Dick Huges, als je op youtube.com zijn naam invult krijg je een filmpje van hem helemaal ingepeperd door epst'ers. Helaas waren wij toen nog niet hier. Hydraulics heeft het tempo al goed te pakken, waren we aan het begin van de les nog bezig met een simpele pressure pomp, hadden wij aan het einde al van de les al de ingewikkelde gehad en een deel van het volgende hoofdstuk doorwerkt.

Na Hydraulics hebben we Piston Engine's een vak dat ik toch niet zo heel erg leuk vind, omdat het met kleine "pruttel" motoren te maken heeft, Jet-Engine's het onderwerp dat we na PE krijgen wordt vast leuker.

Daarna was Instruments aan de beurt, erg leuk vak.. Ging vandaag over druk, PITOT buizen en de ASI, De airspeed indicator. Helaas zijn er erg veel afkortingen te leren hier op school, dus dat wordt flink blokken nog even.

Na de pauze hadden we nog een keer Hydraulics en Piston Engine's...

Meer is er voor vandaag niet te melden,

Groetjes,

Marc