Thursday 15 March 2007

Serious Pilot Shit

Beste allemaal,

Allereerst, heel erg leuk dat jullie berichtjes achterlaten op mijn weblog, ik stel dat zeer op prijs.

Ten tweede,
Tja, daar zit je dan, week drie alweer van groundschool, het duurt niet lang en dan hebben wij test I al, dit is een "interne-test" van school om te kijken wat wij allemaal al kunnen. Er wordt gezegd dat deze resultaten niet voor Airliners zijn, maar er zijn geruchten dat de Airliners ze toch te zien krijgen. Nouwja, veel maakt het ook niet uit, we proberen allemaal een maximale score eruit te slepen... Ook over een paar weekjes na test I, vliegen we met een stel klasgenoten terug naar huis om Pasen thuis te kunnen "vieren". We kijken d'r hier wel naar uit.

Hier gaat verder wel alles goed, hoewel we op het maximale tempo zitten kwa: Wat kunnen we maximaal in één les proppen zodat je thuis alles minimaal nog doorgelezen moet hebben...

Het tempo ligt echt hoog, aan het begin van de week lag ik nog goed kwa lesstof, nu loop ik, maar de rest ook achter. Het weekeinde ga ik zeker gebruiken om mijn achterstand in te halen.

Maargoed nu even terug naar de titel,

Serious Pilot Shit, een veelgebruikte zin bij onze Principles of Flight leraar Tony. Dit is een grappige manier van uitdrukken dat de stof heel belangrijk is. a.) om de examens te kunnen halen en b.) om later de kennis te hebben die een piloot moet hebben.

Deze week hebben wij ook weer vrij veel Meteorology gehad, ik vind dit echt een heel intressant vak. Punt is wel dat je veel dingen uit je hoofd moet leren. We zijn nu vooral nog bezig met de basisstof zoals, hoge druk, lage druk en alles wat daar tussen zit en aan het begin van de week hebben wij een hoofdstuk over density en pressure gehad.

Nou morgen nog een dagje met:

Airframe's
DC-electrics
Meteorology
Principles of Flight
Instruments
Meteorology

Zes uur op een dag dus, vakken die ik echt heel leuk vind zijn: Principles of Flight (TF), Instruments (IN) en Meteorology (ME). Vakken die ik moeilijk vind zijn Piston Engines (PE) en Human Perfomance (HP).

Morgen is er trouwens een liefdadigheids actie, iedereen die niet in uniform komt moet één pont betalen, degene die wel in uniform komt moet twee pont betalen. Waar het geld naartoe gaat weet ik niet, maar dat komt goed.

Even wat regionaal nieuws hier uit Kidlington, Woensdag morgen is er een gevangenis riot geweest. Hier is namelijk een hoge security gevangenis voor terroristen die als ze naar hun eigen land terug gevlogen worden geëcecuteerd worden. Verder niets eigenlijk, 't weer is nog goed.

Groetjes,

Marc