Saturday 4 August 2007

Let's play hide and seek, and kick the Greek

Hoi Allemaal,

Zo nu weer een nieuwe blog, heb even wat tijd vrijgemaakt om weer een verhaaltje te typen.
Afgelopen week is er niet zo heel erg gek veel gebeurd eigenlijk, behalve dat we wat andere
instructeurs hadden voor bepaalde vakken. Opzich maakt het niet zoveel uit maar voor Flight Planning
wat ik normaal gesproken een intressant vak vind hadden ze zo'n beetje de saaiste instruceur uitgezocht die ze maar konden vinden.
Na een tijdje was het echt niet leuk meer. Gelukkig hebben we volgende week de oude vertrouwde Trevor weer, hij maakt flight planning echt een leuk vak. Wat wel leuk is aan flight planning en ook aan General Nav. is dat we wat met de kaarten bezig zijn gegaan, als oud scout is dit natuurlijk een uitdaging. Wel stom dat ik af en toe stomme foutjes maak, ook zijn de vragen af en toe wat apart. Wat bij vraag I bijvoorbeeld de juiste manier is wordt bij vraag II juist niet als de goede manier gezien. Nouwja dan heb ik maandag ook weer eens wat vragen in de les. Over de lessen gesproken, die zijn bijna voorbij. Nog twee weken en dan zitten we weer in de Schoolfinals, fase II is namelijk wat korter dan fase I... Dus 't duurt nu niet meer zo heel lang todat we klaar zijn met de groundschool. Netzoals Pete Pitcher de Chief Ground Instructor in het begin (23 februari) zei, wie groundschool leuk vind is of gek of pervers.
Verder heb ik niet zo veel te vertellen, volgende week vrijdag naar de Rolls Royce fabrieken hier in de buurt. Daar kijk ik erg naar uit. Echt leuk om te zien hoe ze de JET engines maken, ik zal m'n foto toestel meenemen als het toegestaan is.

That's all,

Groetjes,

Marc
Tijdens het flight plannen