Thursday 30 August 2007

It's all Bristol

Hoi allemaal,

Nou over exact zeven dagen zitten we eindelijk op de EasyJet vlucht naar Amsterdam, lekker een weekendje naar huis voordat we een vier daagse cursus over Goodyear en het CV moeten volgen.
Maar eerst hebben we volgende week maandag tot donderdag onze laatste JAR examens (als het goed gaat tenminste). Het zijn in principe de laatste theoretische examens die we moeten afleggen, dus nog even hard aan de studie deze week... Gelukkig hebben we vanaf vorige week donderdag vrij gehad. Donderdag middag en vrijdag de hele dag heb ik vrij genomen om zaterdag weer met frisse zin aan de JAR voorbereiding te kunnen beginnen. Die vrije dagen heb ik opzich niet zo heel veel gedaan, eigenlijk helemaal niks nu ik erover na denk...

Maargoed op een gegeven moment werd het dan toch echt zaterdag en heb ik mijn Bristol account aangeschaft. Bristol is een vragen database van een andere vliegschool in je raad het al Bristol. Maargoed de vragen die in die database gesteld worden komen soms letterlijk in de JAR's terug, zeker in phase I met bijvoorbeeld Human Performance, ideaal leer programma dus.
Afgelopen week best hard gewerkt tot nu toe. Per dag minimaal één vak, opzich zijn het niet bijzonder veel vragen (niet de 1006 vragen die Metreology gesteld werden) maar om op het goede antwoord te komen heb je nu veel meer stapjes nodig. Zeker bij vakken als Flight Planning en General Navigation. Die vakken bestaan uit 400 en 500 vragen, maar daar heb je echt een hele dag voor nodig. Andere vakken daarentegen gaan sneller, ik heb net Operational Procedures in 37 minuten gemaakt en dat zijn 338 vragen dus daar zit behoorlijk veel verschil in.

Verder is het nog even hard studeren geblazen en dan komt het vast allemaal wel weer goed...
Nou meer is er niet echt gebeurd, oh behalve dat ik mijn medical ook vernieuwd heb en gelukkig goedgekeurd, dus ik mag weer een jaartje!

Groetjes,

Marc