Thursday 23 August 2007

Nam ké

Hallo allemaal, al een poosje niks meer van mij laten horen maar hier is er dan weer een berichtje, allereerst heb ik goed nieuws (athans voor ons) onze Oxford Aviation groundschool is afgelopen!!! Alleen de JAR examens nog en dan zijn we er helemaal vanaf.

Afgelopenweek hebben we de laatste schoolfinals gehad, zal eerst even m'n lijstje geven voordat ik verder ga.

Air Law: 97
Mass and Balance: 97
Aircraft Performance: 100
Flight Planning: 94
General Navigation: 92
Radio Navigation: 95
Operational Procedures: 92

Average: 95 %

Van te voren zat ik behoorlijk over Performance in, het vak gaat voornamelijk voort op Principles of Flight uit phase I, maar Performance is meer met grafieken waarbij je maar een hele kleine afwijking mag hebben. Maargoed dat is uiteindelijk toch vrij goed gegaan, over het algemeen ben ik sowieso wel tevreden over de resultaten. Al met al wel wat naar beneden gegaan kwa resultaten, maarja dat is wel min of meer logisch na test II. Ook leek Mass and Balance mij vrij moeilijk omdat we daar eigenlijk (naar mijn vinden) les in gehad hebben. Ops and Air Law waren relatief makkelijke toetsen, ze begonnen niet over seperation minima's en veel andere getallen, dus we hadden denk ik wel veel geluk gehad...
Flight Planning was wel de mentaal zwaarste toets die ik ooit gemaakt heb, ik kwam d'r helemaal in trance uit. Erg veel kaart vragen waar je toch best geconcentreerd voor moet zijn. Ook waren er vragen waarbij we de windfactor moesten uitrekenen met de CRP-5 in plaats van dat de wind gewoon gegeven is. Dat maakt het toch al een beetje lastiger.

Nou dat was het leuke deel van afgelopen week, de rest was voornamelijk leren, ik heb samen met Jimmy en Michel in het simblock geleerd afgelopen weekend, dan ben je al gauw wat meer geconcentreerd omdat je ziet omdat de rest ook aan het leren is. Tja verder is er niet zoveel te vertellen over afgelopen week. Hoewel, gister zijn we uit eten geweest bij The Living Room, dat is een restaurant in Oxford, we waren met de hele EPST klas en het was bere gezellig! Ook was het eter harstikke lekker, in ieder geval 10 keer beter als hier in het "restaurant"

Nou ik ga even verder met niks doen, misschien aankomend weekend nog een update als ik weer wat weet...

Groetjes,

Marc

ps. Pap, mam en Marjolein, jullie kaart is eindelijk aangekomen, harstikke bedankt!