Sunday 23 March 2008

Gesettled

Hey allemaal,

Tja, daar zijn we dan weer, de eerste week Oxford is alweer voorbij. Het is best een drukke week geweest. Veel dagen van 9 tot 17 naar school, dat zijn we niet meer gewend. Het was wel een intressante week hoewel sommige presentaties wel wat saai werden. Het ging voornamelijk over hoe je beslissingen maakt, in een team werkt, wat situation awareness is en nog meer crew resourse management. Afgelopen donderdag zijn we begonnen met de presentatie die we dinsdag middag moeten geven. Het gaat over een vliegtuig crash in 1988.

Niet zo goed dus, helemaal apart is dat er 130 passagiers en 6 bemanningsleden aan boord waren, er zijn er 3 overleden door dit ongeluk. Ik moet kijken naar de zogeheten Human factors (menselijke factoren) die bijdragen aan dit probleem, nu komt het uiteraard weer net zo uit dat het bijna alleen maar human factors zijn en ik dus een behoorlijk eindje moet presenteren..

Wat ook leuk is dat afgelopen donderdag mijn nieuwe vliegkoffer is aangekomen, het is best een grote. Voordeel is nu dat hij op wieltjes is zodat ik geen scheve rug krijg van het gewicht aan één arm.

Ook zal ik binnenkort even wat foto's maken van m'n kamer, ik zeg nu een keer kamer in plaats van kamertje want opzich heb ik best een ruime kamer gekregen.

Voor de rest is hier niet al te veel aan de hand, gisteren ben ik bezig geweest met de presentatie en mijn cv waar ik vandaag ook nog wel even mee bezig zal zijn.

Ohja, ik heb mijn oude engelse nummer weer terug: 00447942067332

Nou dat was het alweer...

Marc