Thursday 5 July 2007

Try me cookie!

Hey allemaal,

Zo hé, wat een reacties zeg... Ik zal nog eens vaker een filmpje maken, het is goed in de smaak gevallen zie ik wel. Even een update vanuit Oxford, met Steven gaat het inmiddels ook weer goed en de spin... tja die is niet meer.

Afgelopen week was week twee van fase twee. Je kunt wel merken dat het heel anders is al fase I, veel practischer. Dat vind ik persoonlijk heel leuk, veel grafiekjes en nu hebben we de achterkant van de CRP-5 Navigation Computer ook volledig gebruikt. Afterall is het niet zo heel erg lastig in gebruik, je kunt er echt heel veel dingen mee. Wind berekenen en drift en nog veel meer, een heel handig ding. Voor de rest zijn we bezig geweest met flight planning, ook een practisch vak. Toch is het wel even wennen, tijdens tochten met Scouting ging het navigeren altijd (nouwja bijna altijd) erg goed, maar deze manier is heel erg anders. Dat is wel heel erg wennen vaak. Vooral Radio Navigation vind ik lastig, het lijkt wel of alles nèt de verkeerde kant op gaat, nouwja dat is gewoon wennen denk ik...
Air Law en Operational Procedures zijn weer een echt leervakken. Dat is wel lastig want ze gaan vrij diep op de stof in. Nouwja gewoon veel herhalen en oefeningen maken. Tenminste zo heb ik fase I gehaald dus die manier heeft zichzelf al bewezen. Ik denk wel dat ik nu meer bezig ben met het leerwerk. Na school rond een uur of kwart over vier begin ik in de studieruimte tot een uur of half zes, want dan gaan we eten. Vervolgens wil ik rond zeven uur weer aan de gang zijn en dan tot een uur of tien 's avonds. Het is niet zo dat ik alleen maar aan het leren ben, ondertijd ook even een mailtje tikken of wat anders doen, maar in ieder geval wel meer dan dat ik in de eerste paar weken van fase I doe.

Voor de rest heb ik een vlucht geboekt op 6 september, dat is na onze JAR II examens, eigenlijk alleen maar om even stoom af te blazen en wat spulletjes uit Oxford mee te nemen naar Meppel. Erg lang is het niet want die zondag 9 september moeten we om 10.00 uur weer op het vliegveld zijn om weer terug naar Oxford te vliegen. Die maandag hebben we Goodyear Preperation op die manier wil Oxford ons voorbereiden op het leven in Goodyear en dan vooral op het vliegen daar. Voor de rest gaan we bezig met onze CV. en nog wat andere dingen, daar gaat waarschijnlijk de meeste tijd in zitten. Dan zijn we op vrijdag 14 september om rond 16.00 uur vrij en dan moeten we ons heel erg halen om de vlucht van half negen 's avonds te halen. Dan hebben we lekker één week vrij, daarna begint het leuke gedeelte.. Vliegen! Was het maar vast zover. Nou ik ga weer aan het leren.

Groetjes,

Marc