Wednesday 30 May 2007

Go

Hallo allemaal,

Zo dan is het alweer woensdag, te tijd gaat snel als je het druk hebt. Na de schoolfinals leek het nog een hele poos tot de JAR examens, maar die tijd begint nu toch ook wel weer kort te worden. Momenteel leren we allemaal met behulp van het computer programma van de vliegschool uit Bristol. Natuurlijk is Oxford hier niet heel erg blij mee en als je vragen hebt over de Bristol feedback kunnen we niet bij onze eigen instructeurs terecht. Voor alle Oxford vragen natuurlijk wel. Maar de reden waarom wij Bristol gebruiken is omdat het ideaal werkt. Je ziet gelijk of je het antwoord goed of fout hebt gemaakt. Per vak zijn er gemiddeld 700 vragen met Meteorology aan de top met 1006 vragen.
We moeten wel vragen oefenen want de manier van de JAA is heel anders dan de manier van Oxford. Bij de eerste test van bijvoorbeeld POF haalde ik maar 79% terwijl ik op mijn schoolfinals er 96 % op gehaald hebt, maar dat ligt gewoon aan de manier van vraagstelling.
Voor de 2e keer die ik vandaag heb gedaan had ik ongeveer 87 dus er zit gelukkig wel een stijgende lijn in. Mijn doel is om per dag ongeveer 1000 vragen te maken en tot nu toe is dat gelukt, ja behalve gistermiddag toen heb ik er maar 650 gemaakt ;-).
Voor de rest... gistermorgen zijn Steven en ik even naar Oxford geweest, eigenlijk om gewoon even weer van het vliegveld af te zijn. De sleur zit er weer goed in. We kijken allemaal wel heel erg uit naar aankomende vrijdag, dan kunnen we lekker voor twee weekjes naar huis. Even geen aviation voor twee weekjes, nouwja we moeten wel met het vliegtuig heen en terug maar dan zitten we ook gewoon in the cattle class...

Afgelopen gistermorgen en middag ben ik bezig geweest met het Alian Flight Student Form, dat is een formulier voor buitenlandse studenten die in Amerika hun licence willen gaan halen. En om daar überhaupt te mogen vliegen worden we helemaal doorgelicht. In fase II moeten we zelfs naar de Amerikaanse ambassade in London, (m.a.w. een weekendje Londen ;-)). Maarja hier ben ik de halve middag aan kwijt geweest. 's Middags rond half vijf was er nog een feestje van NetJets. Hun eerste course is net klaar of komt net uit Amerika dat was niet helemaal duidelijk maar er was in ieder geval reden voor een feestje. Nou en als er een feestje is met gratis bier zijn we altijd wel van de partij.

Nou dat was het wel zo'n beetje...

Groetjes,

Marc