Friday 14 September 2007

Whoehoe!

Hallo allemaal....

Zo daar zit je dan... In een kamer die erg leeg is, nouwja de spullen staan d'r nog wel allemaal in. Maar niet meer uitgespreid, maar in koffers en dozen, nog maar een paar uur op Oxford Airport en dan komen we hier (hopelijk) voorlopig niet weer. AP 272 is namelijk klaar met de groundschool!
Pff het duurde lang af en toe maar nu ik op de periode terugkijk is het wel heel erg snel gegaan, het lijkt alsof de tijd heeft stil gestaan. Toen we in februari hier begonnen leek het nog zover weg totdat het september zou worden. Maar het is nu bijna klaar, grappig ook om te zien dat onze eet-pas morgen verloopt. Vorige week hadden we de laatste JAR examens, even een korte uitleg over hoe het ging,

Mass and Balance ging harstikke prima, geen problemen mee gehad (hoop ik)
Performance heb ik in ieder geval een paar stomme fouten gemaakt, maar netzoals mass and balance moet dat wel goedkomen... Dat was maandag, met goede moed begonnen we dinsdag aan Operational procedures, dat ging naar mijn idee iets minder. Er waren namelijk een paar vragen die we niet echt heel goed behandeld hadden tijdens de lessen van Kieth. Toen Flight Planning, nouwja dat was iets moeilijker dan verwacht omdat ik er in de les wel goed in was. Maarja verder niet echt hele grote problemen.
Woensdag was de echte horror dag, Navigation, te beginnen bij General Nav. pff wat een rekenvragen zeg, de verhouding tot de theorie vragen was helemaal uit het verband getrokken. Het was heel inspannend, of ik het goed of fout gedaan heb kan ik niet echt zeggen, het is vast of heel goed of heel slecht. Maarja dat zien we later wel nog eens... Radio Nav. in de middag ging al veel beter, natuurlijk wel een aantal foutjes gemaakt but there you go. Donderdag was onze laatste examendag, Air Law... Ik denk dat ik er uiteindelijk een beetje te makkelijk over gedacht heb en ik heb (heel stom) in de toets m'n antwoorden uitgegomd/t en een ander (verkeerd) antwoord weer ingevluld. Heel stom dus, maarja netzoals bij Gen. Nav. we zien het wel.
Gelijk na het examen hebben we de checklists van de Warrior en de Seneca opgehaald bij Operations, vanaf nu is het bijna niet meer leren en vooral vliegen! (niet theoretisch leren in ieder geval ;-)). Toen we dat gedaan hadden zijn we naar Luton Airport afgereisd voor een geweldig weekendje Nederland, helaas had EasyJet vertraging waardoor we de late trein moesten nemen... Jammer maarja zo gaat dat. Stom dat we zondagmorgen erg vroeg weer uit de veren moesten om om 10:05 in de EasyJet vlucht terug te vliegen, echt een goede vlucht gehad... Niks geen gestressed allemaal dik in orde.
We moesten nog een weekje naar Oxford voor onze Goodyear preperation week, deze week bestond uit: Warrior type training en heel veel informatie en presentaties over het solliciteren bij een luchtvaartmaatschappij. Ik en ik denk de rest van de klas ook wel, dat het een hele leuke week was. Echt heel usefull. Woensdag hadden we ook nog een toetsje over de Warrior,, Piper Warrior

de hele klas heeft het toetstje gehaald dus we hebben nu alles wat we nodig hebben om naar Goodyear te gaan (mits de cijfers van de Groundschool goed zijn natuurlijk, maar daar maak ik mij niet zo druk over nu).

Nou en toen werd het donderdagmiddag (gisteren), het was een heerlijk gevoel om naar huis te lopen toen we de laatste presentatie gehad hadden, in gedachte dat we hier voorlopig niet meer voor school heen hoefden.
Nou en vanavond naar huis voor een hélé week Nederland en dan eindelijk naar Amerika, harstikke veel zin in natuurlijk...

Groetjes,

Marc