Wednesday 26 September 2007

Oxford ---> Goodyear

Hey allemaal,

Ein-de-lijk weer een update van mijn weblog, het heeft weer een poosje geduurd maar drukte en geen zin zorgden ervoor dat m'n update wat vertraagd is...
Er is heel veel gebeurd de afgelopen tijd... Klaar met de JAR's, de Goodyear preperation week, een heerlijke vakantie en het begin van phase III van de opleiding in Goodyear.
Ik zal even beginnen met de JAR resultaten:
  • AirLaw: 96
  • Ops: 95
  • Flight Planning: 99
  • Gen. Nav: 88
  • Rad. Nav: 95
  • Mass and balance: 100
  • Performance: 95/96

Gemiddeld 96% dat maakt mijn Groundschool gemiddelde 96.5% ik ben er dus dik tevreden mee, alleen General Navigation is "the odd one out", het is nog een voldoende maar het is niet zo denderend als de andere resultaten, maargoed ik heb het gehaald! Heel erg blij toen ik gebeld werd dat ik naar Oxford kon bellen voor de resultaten.

De week na de JAR's hadden we de Goodyear preperation week, maar daarover heb ik in mijn vorige blog al verteld, dus dat hoeft nu niet meer en toen! vakantie! daar had ik al maanden naar uit gekeken, lekker even niks hoeven, nouwja in ieder geval niets dat met boeken te maken had. Ik vond het een harstikke leuke week, best veel films gekeken, naar de dierentuin geweest, een paar keer uit eten en een "afscheids-koffie-drink-uurtje", echt een hele leuke maar toch ook wel een te korte vakantie week. Op zondag avond en maandag morgen kwam dan het afscheid van Michelle, pap en mam en Marjolein, niet leuk natuurlijk maar dat hoort er natuurlijk bij. Nouwja min of meer "gelukkig" hoeft dat binnenkort niet weer...

Nou en toen konden we maandag ochtend weer asociaal vroeg uit de veren om het vliegtuig van Amsterdam naar London te pakken, prima vluchtje wel erg turbulent boven Engeland maar er stond ook veel wind. Toen we aankwamen moesten we twee uur wachten voordat we de British Airways vlucht naar Phoenix-Sky Harbour konden pakken, tja en daarna was het 11 uur van wachten, dat vliegen als passagier is toch echt niks zeg, niks te doen en veelste weinig beenruimte, maargoed na 11 uur kwamen we hier rond zes of zeven uur aan. Toen was het wachten helaas nog niet voorbij want we moesten eerst door de douane, dat duurde ook heel erg lang, het is namelijk niet zo heel easy om het land binnen te komen. Toen dat eenmaal gebeurd was werden we opgewacht door mensen van Oxford om vervolgens naar het vliegveld Goodyear te gaan. Daar aangekomen hebben we eventjes wat gegeten en daarna snel naar bed. We hadden zo'n beetje een nacht overgeslagen. Nou en toen al om drie uur 's nachts wakker natuurlijk omdat het rond die tijd in Nederland gewoon overdag was. Nouwja vannacht ging het in ieder geval al beter. Gisteren overdag hebben we presentaties gehad en vandaag weer. Morgen hebben we onze Medical van de FAA en volgende week de hele week groundschool dus aan vliegen zijn we binnenkort nog niet toe, wel jammer maarja...

Nou ik zal de volgende keer wat foto's enzo uploaden, dat kan hier want het internet is vele malen sneller als in Oxford.

Groetjes,

Marc