Saturday 17 February 2007

Nyenrode uitgebreid

Zow, weer fris en fruitig? Ik in ieder geval wel, vannacht een goede nacht kunnen maken zonder "plesman bar herrie" Mijn hotel kamer lag namelijk erg dicht bij de bar, en omdat ik niet al te duf i/d les wilde zitten ben ik vaak vroeg naar bed gegaan terwijl klasgenoten en andere nyenrodeyanen nog even doorgingen met feesten. Maargoed, zoals beloofd een wat langere blog over de week Nyenrode,

Op maandag moest ik al om zes uur m'n bed uit omdat Nyenrode in Breukelen ligt en dat dus voor mij een heel eind rijden is, en om de file's een beetje voor te zijn wilde ik om half zeven al rijden. Maarja net als je d'r lekker vroeg uitgaat zul je zien, voor Zwolle al ellelange file's. Maarja, je moet wat. Uiteindelijk was ik net vijf minuten te laat, maarja toen ik aankwam zat iedereen nog aan de koffie dus een heel erg probleem was dat niet. Om een uur of half elf begonnen de eerste paar lessen, die waren bedoeld om een strategie te maken voor onze eigen airliner in de game. Opzich was dat wel lastig want het boek dat wij gekregen hadden voordat de cursus aanving erg abstract is. Maargoed we hebben besloten om de strategie als volgt op te maken:

Een normale airliner met extra hoge service.

Nouwja na dinsdag, woensdag en donderdag hebben wij maar besloten om lowcost te worden, en met het goede gevolg dat de loadfactor van onze kister erg steeg.

Nyenrode...

Tussen de ronde's door waren er sprekers van Nyenrode maar ook van externe bedrijven (KLM). Onderwerpen die behandeld zijn zijn onder andere: Strategy, Sales, Marketing en nog andere onderwerpen.

Uitgelezen kans om je klasgenoten beter te leren kennen...


Ook de filmpjes van Stefan (www.stefanstolk.com) waren in trek...

Groepsfoto...
Uiteindelijk hebben we de week erg leuk afgesloten met een drankje en certificaat uitreiking in de Plesman Bar.